بلاگ

۵ روند کلیدی فروش B2B برای تحول فروش

توسعه فروش / مقالات

۵ روند کلیدی فروش B2B برای تحول فروش

۵ روند کلیدی در فروش B2B که میتواند باعث رشد فروش شما در سال جدید شود

موفقیت هر کسب و کاری در توانایی آن برای پیش بینی تغییر و آماده بودن برای مدیریت و تعیین استراتژی برنامه های آینده، نهفته است. بنابراین نیاز است که همواره خود را با تغییرات و روندهای جدید تطبیق داده و هماهنگ کنیم. در این راستا به بررسی ۵ عنصری میپردازیم که میتواند در سال پیش رو رشد فروش در کسب و کار را برای شما رقم بزند.

۱.استفاده از هوش مصنوعی در عملیات فروش

ظهور هوش مصنوعی فضای کسب وکارها را تغییر داده و درحال نفوذ در بخش های فروش و بازاریابی نیز هست. در حال حاضر ، ۴۰٪ از کارهای فروش می تواند خودکار باشد و پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سالهای آینده ، ۸۵٪ از آنها خودکار خواهند شد.

هوش میتواند به شما در پیداکردن سرنخ ها و دیتاهای مربوط به آنها کمک کند و ضمنا کارشناسان فروش شما میتوانند از آن برای بهبود بهره وری کمک بگیرند.

علاوه بر این، آنچه هوش مصنوعی را به سلاح مخفی فروش تبدیل می کند ، توانایی تجزیه و تحلیل و پیش بینی است. تکنیکی که می تواند به استفاده از داده های مشتریان بالقوه و بینش در مورد رفتار خریدار کمک کند تا بر ارائه تجربه بهتر مشتری بر اساس اولویت های ثبت شده گذشته تمرکز کند.

۷۵ درصد از مشتریان بالقوه، از شما انتظار دارند قبل از جلسه، بررسی های کافی درباره کسب وکار آنها و نیازهایشان را انجام داده باشید و با پیشنهادهای خود در جلسه حاضر شوید.

مزایای هوش مصنوعی در کسب و کار عبارتند از:

·افزایش کارایی:

از طریق انجام دادن کارهای روتین که ذهن کارشناس را برای تمرکز بر وظایف مهمتر آزاد میسازد.

·بهبود تجربه مشتری :

هوش مصنوعی به نمایندگان فروش کمک می کند روانشناسی مشتری را براساس رفتار و تعامل گذشته درک کنند و توصیه های مفیدی برای شخصی سازی پیام ها ارائه می دهند، در نتیجه تجربه مشتری را افزایش می دهند.

·تو لید سرنخ

افزایش دسترسی پذیری به  اطلاعات برای جستجوی مخاطبان مناسب و داده ها برای تماس با آنها

۲.CRM و شخصی سازی

CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک موضوع مهم است زیرا می تواند داده ها را از منابع مختلف جمع آوری کند. این اطلاعات از طریق فروش ، بازاریابی ، خدمات مشتری و رسانه های اجتماعی ادغام شده و به نمایندگان فروش اجازه می دهد تا در یک مکان متمرکز به داده ها دسترسی پیدا کنند.

پیش بینی میشود بازار CRM تا سال ۲۰۲۵ سالانه ۱۲ درصد رشد را تجربه کند.

مشتری مدرن امروزی از بیش از دو دستگاه دیجیتال استفاده می کند که به فروش و بازاریابی، مزیت بی نظیری برای در دست داشتن اطلاعاتی می دهد که دید ۳۶۰ درجه ای از رفتار مشتری و زمینه برای شخصی سازی بیش از حد را فراهم می کند.

۷۹٪ از سازمانهایی که از اهداف درآمد خود فراتر رفته اند ، یک استراتژی شخصی سازی مستند دارند.

۳.اتوماسیون معنادار و صحیح

بررسی انجام شده توسط Salesforce در سال ۲۰۱۸ نشان داد که فروشندگان، تنها ۳۴٪ از وقت خود را برای فروش صرف میکنند ، در حالی که بیشتر وقت خود را صرف انجام دادن سایر وظایف می کنند.

با این حال ، این روند به واسطه اتوماسیون به طور قابل توجهی درحال بهبود است. اتوماسیون، کارهای تکراری ، وقت گیر و پر زحمت با کمک نرم افزار ، هوش مصنوعی (AI) و سایر ابزارهای دیجیتال انجام میدهد و می تواند انرژی کارشناسان فروش را برای کمک به فعالیت های فروش ، کارآمدتر و سودمندتر کند.

۴.مهارت های فروش

پیتر دراکر: اگر فکر میکنید آموزش گران است، نادانی را امتحان کنید!

شما باید بتوانید توانای فروشتان را حفظ کنید و این از طریق:

  • آموزش و قدرت بخشیدن به تیم SDR و آموزش آنها برای مقابله با چالش ها
  • توسعه بهترین ابزارها و استراتژی هایی است که می تواند با درک رفتار تصمیم گیری مشتری به انتخاب او کمک کند

امکانپذیر خواهد بود.

۵.ویدئوها

در سالهای گذشته استفاده از ویدئو ها توسط تیم فروش ومارکتینگ رشد قابل توجهی داشته به گونه ای که از ۶۳ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۸۷ درصد در سال قبل رسیده است. اکنون فیلم ها به عنوان یک موضوع حساس در روند فروش همراه با ایمیل ، تماس تلفنی و ایمیل مستقیم در نظر گرفته میشوند. نمایندگان فروش می توانند فیلم ها را از طریق ایمیل ، پیام های Linkedin و رسانه های اجتماعی ضبط و به اشتراک بگذارند و این موضوع برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه را راحت تر میکند. این روزها برندها درحال تمرکز بیشتر و راه اندازی وبلاگ های ویدئویی خود هستند تا نرخ تعامل کاربر را افزایش دهند. به طوری که سیسکو پیش بینی میکند تا سال ۲۰۲۲، ۸۲ درصد از ترافیک اینترنت به ویدئوها اختصاص میابد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping
Open chat
به راهنمایی نیاز دارید؟
سلام
میتونم کمکتون کنم؟