طراحی و پیاده سازی فرآیند برندآفرینی ۳۶۰ درجه (IMBC)

طراحی و پیاده سازی فرآیند برندآفرینی ۳۶۰ درجه (IMBC)

هدف از برندینگ جایگاه یابی در ذهن و قلب مخاطبین برند است. اگر بخواهیم برند را در یک کلمه ترجمه کنیم به کلمه ی Positioning به معنای جایگاه یابی میرسیم.

در فرایند برندآفرینی تلاش بر آن است که به کسب و کار خود ویژگی های انسانی بدهیم و به عبارت دیگر شخصیت بخشی به کسب و کار را انجام دهیم و تا انسان ها بتوانند با کسب و کار ما ارتباط نزدیک تری برقرار نمایند و در صورت موفقیت ما در برندسازی (برندینگ) ما را در کنار دیگر برندهای ارائه دهنده ی آن خدمت یا محصول تشخیص دهند.

در نگاه اول برند سازی را به دو دسته ی برندینگ داخلی Internal Branding و برندینگ خارجی External Branding تقسیم بندی میکنیم.

در برندینگ یا برند سازی (Branding)داخلی به توسعه و تقویت زیرساخت های درون سازمانی پرداخته میشود تا کسب و کارها به عنوان یک ماشین تولید ارزش برای مخاطبان و مشتریان فعالیت کنند و از نظر عملکردی (Functional) پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد و به عبارت دیگر انتظارات منطقی مشتریان را پاسخ بدهد. (نیم کره ی چپ مغز مخاطبین را درگیر کسب و کار خود کنیم)
در برندینگ یا برندسازی خارجی به توسعه و تقویت نگرش و ذهنیت بازار نسبت به کسب و کارها می پردازیم تا بتوانیم مخاطبین خود را از منظر احساسی مدیریت کنیم و از نظر احساسی (Emotional) پاسخگوی انتظارات مشتریان باشیم. (نیم کره ی راست مغز مخاطبین را درگیر کسب و کار خود کنیم)

بر اساس نظر دیوید آکر (متخصص برجسته در زمینه ی برندآفرینی در دنیا) همه برندها وعده ای را به مخاطبین خود ارائه میدهند که این وعده را "قول برند" یا وعده برند (Brand Promise) مینامند و هر چقدر وعده ی برند شفاف تر باشد و تمامی فعالیت های برند در آن راستا باشد، قطعا برند موفق تری خواهیم داشت.

بنابر این زمانی که صاحبان کسب و کار به درک کاملی از برندینگ داخلی و برندینگ خارجی میرسند و این دو در کنار یکدیگر قرار میگیرند، موفقیت و رستگاری در کسب و کار شکل میگیرد. پس برندینگ تنها رنگ، لوگو و جذابیت بصری نیست و این موارد فقط لباس هایی بر تن کسب و کار هستند و همچنین برندینگ فقط داشتن مزیت های بزرگ عملکردی هم نیست، چه بسا کسب و کارهای بزرگی در دنیا وجود داشته اند که برای عدم توجه به برندینگ خارجی خود هر روز ضعیف تر شده و حتی دیگر وجود ندارند.

موضوع جذابی که با توسعه فعالیت های برند ها در دنیای وب صورت گرفته سبب شده است که وب برندینگ Web branding یا آنلاین برندینگ Online Branding یکی از مهمترین سبک های برندینگ در دنیا باشد و در این سبک از برندینگ توجه ویژه به هویت بصری برند Visual Identity و همچنین ابزارهای انتقال پیام مانند ویدئو، عکس، صوت و غیره اهمیت زیادی پیدا کرده و رسانه ها وبسایت، شبکه های اجتماعی و ... نیز جایگاه تاثیر گذاری بر رشد کسب و کارها داشته باشد.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping
Open chat
به راهنمایی نیاز دارید؟
سلام
میتونم کمکتون کنم؟