بلاگ

از گیره کاغذ تا یک تاکتیک جذاب در فروش!!

تاکتبک گیره کاغذ
توسعه فروش / توسعه کسب و کار

از گیره کاغذ تا یک تاکتیک جذاب در فروش!!

تاکتیک گیره کاغذ(Paper clip tactic) چیست؟

همه چیز از خلاقیت یک کارگزار ساده بانک شروع شد؛ تِرنت، در یکی از بانک های کوچک کانادا به عنوان کارمند کار خود را شروع کرد، کسی انتظار پیشرفت یا رقم زد اتفاق فوق العاده ای را از او نداشت، چرا که هم او یک تازه کار بود و هم بانکی که در آن استخدام شده بود یک بانک بزرگ و مشهور نبود و طبیعتا مشتری های کمی داشت. اما یک خلاقیت و پایبندی به عادت آن هم با تعدادی گیره کاغذ، بازی را به نفع او تغییر داد!

ترنت روی میز کار خود، دو شیشه قرار داد، یکی از آنها با ۱۲۰ گیره کاغذ(Paper clip) پر شده بود و دیگری خالی بود، هرروز که سرکار خود حاضر میشد به ازای تماس با هر مشتری یک گیره از ظرف پر، خارج و به ظرف خالی می انداخت و انقدر این کار را انجام میداد تا شیشه اول خالی شود! و این یعنی روزی ۱۲۰ تماس! و در کمال تعجب پس از یکسال و نیم او توانست ۷۵۰۰۰دلار سرمایه به علاوه پیشنهادات کاری با حقوق اعجاب آور ۲۰۰هزاردلاری از شرکت های دیگر به دست آورد!

تاکتبک گیره کاغذ

ماهیت فروش

همه ما میدانیم فروش یک کار شانسی و ناگهانی نیست و به ندرت پیش می آید که مشتری، همان بار اولی که با شما برخورد میکند(مثل ملاقات شما، تماس با شما، دیدن وب سایت یا شبکه اجتماعی شما و …) خرید کند، بلکه فروش به برنامه ریزی و تداوم احتیاج دارد.

استفاده از تاکتیک گیره کاغذ در فروش

-به عنوان یک کارشناس فروش

اغلب کارشناسان فروش، به ازای فروش خود پورسانت دریافت میکنند بنابراین هرچه بیشتر بفروشید، بیشتر درآمد کسب میکنید. میتوانید بنا به ماهیت کارتان، مانند ترنت، تعداد مشخصی گیره کاغذ در یک ظرف قرار بدهید و به ازای هر تماس معرفی جدید، یک جلسه یا هرچیزی که در نهایت به فروش بیشتر و پورسانت بالاتر منجر میشود، یک گیره به ظرف خالیتان اضافه کنید.

خودتان را ارتقا دهید

بعد از مدتی که رسیدن به این تعداد تماس یا جلسه و … برایتان آسان شد، گیره بیشتری به ظرفتان اضافه کنید و برای خودتان چالشی جذاب ایجاد کنید و به عنوان جایزه پورسانت بیشتری بگیرید.

-به عنوان یک مدیر فروش

مسائل زیادی وجود دارند که شما به عنوان یک مدیر فروش باید به آنها رسیدگی کنید مثل تهیه گزارش از عملکرد کارکنان، بازبینی مدارک ارسالی و رسیدن بعه تارگت تعیین شده و …شما هم میتوانید از این تاکتیک بهره ببرید. به عنوان مثال میتوانید به تعداد فروش هایی که برای رسید به تارگتتان احتیاج دارید؛ گیره کاغذ در یک ظرف بریزید و پس از ثبت هر فروش موفق یک گیره به ظرف خالی بیندازید با این کار هم شما میدانید چقدر تا پایان مسیر مانده و هم کارشناسانتان انگیزه کافی برای پر کردن این ظرف خواهند داشت به علاوه اینکه میتوانید برای پر شدن زودتر از موعد این ظرف یک تشویق برای کارشناسان درنظر بگیرید.

۲نکته مهم:

  • فراموش نکنید که خلاقیت در اکثر مواقع کارآمد است و میتواند سکوی پرتاب شما باشد پس از آن غافل نشوید
  • قطعا راه های جایگزینی برای گیره کاغذ وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید مثل تیک زدن روی کاغذ و … بهترین روش را متناسب با شخصیت خودتان انتخاب کنید ولی از سرنخ های بصری جذاب برای تکرار و پیگیری یک عادت غافل نشوید و با احساس خوشایند مشاهده انجام یک قدم به سوی هدف، به ذهنتان جایزه دهید.​

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping
Open chat
به راهنمایی نیاز دارید؟
سلام
میتونم کمکتون کنم؟