بلاگ

استراتژی فروش ۱۴۰۰ خود را بازنویسی کنید!

توسعه فروش / مقالات

استراتژی فروش ۱۴۰۰ خود را بازنویسی کنید!

مقدمه

فروش B2B همواره در حال تغییر است اما حتی دانستن این موضوع هم نمیتوانست مارا برای تغییرات غیرقابل پیش بینی که تا پایان سال ۹۹ پیش آمد، آماده کند.

در حالی که بسیاری از ما به شرایط عادی جدید و چالش های پیش روی آن خو گرفته ایم، رهبران فروش با عدم اطمینان به آینده نگاه می کنند. درباره چگونگی ادامه روند این تحول در فروش هیچ توضیح مشخص و قطعی وجود ندارد و کارشناسان فروش اگر بخواهند به اهداف خود در یک بازار رقابتی که هرروز شدیدتر و سخت تر میشود دست پیدا کنند ، باید چابکی خود را حفظ کنند.

به همین دلیل بهتر است برای تصمیم گیری در خصوص برنامه ریزی و تعیین استراتژی های فروش در سال ۱۴۰۰ نگاهی به آمار و ارقام پیش رو بیاندازیم.

آمار و ارقام جذاب سال گذشته

براساس تحقیقات صورت گرفته و به گزارش وب سایت sales hacker:

  1. ۴۰ درصد کسب و کارها نتوانستند به تارگت فروش خود در سال گذشته دست پیدا کنند و این یعنی:

۶۴ دردصد از رهبران فروش کاهش دوبرابری فروش از راه دور، ملاقات ها و دستیابی به هدف های درآمدی خود را گزارش داده اند. همه ما از شنیدن این جمله خسته شده ایم اما کرونا در سال گذشته نحوه خرید محصولات توسط مصرف کنندگان را تغییر داد. مشاغل B2B مجبور شدند یک شبه تمام کارمندان خود را دورکار کنند و حتی بسیاری از شرکت ها، در حال برنامه ریزی ادامه دورکاری به صورت کامل تا پایان سال هستند و حتی بعضی از آنها تا اطلاع ثانوی! دانستن روش های فروش غیرحضوری و از راه دور دیگر، یک مزیت برای کسب و کار شما محسوب نمیشود. اکنون تیم های فروشی که روی فروش های از راه دور و ابزارهای هوشمند فروش، سرمایه گذاری میکنند، بازدهی بیشتری نسبت به رقبای خود دارند.

  1. ۲۵ درصد از کارشناسان فروش معتقدند آموزش کافی برای روبرویی با این شرایط دریافت نکرده اند.
  2. ۶۸ درصد از مشتریان به دلیل بی تفاوتی از دست میروند نه به دلیل اشتباه کردن.
  3. ۷۰درصد کسب و کارها ادعا میکنند که نرخ تبدیل سرنخ هایی که از شبکه های اجتماعی می آیند بالاتر از سایر منابع ورود سرنخ است.
  4. ۳۵ درصد مردم فقط براساس تک خط موضوع ایمیل تصمیم میگیرند آن را باز کنند یا خیر!
  5. ۶۸ درصد از مدیران فروش تصمیم گرفته اند از مدل فروشی ترکیبی یا تماما ریموتی برای فروش خود در سال پیش رو بهره ببرند.

این در حالی است که ۱۲ درصد از مدیران فروش معتقد هستند تغییری در مدل فروش، در سال جدید نیاز نخواهد بود. عدم قطعیت از آنچه که بعد از پاندمی کرونا اتفاق می افتد، استراتژی های فروش را متزلزل کرده است، برخی از رهبران فروش تصمیم میگیرند استراتژی های که کار میکنند را در برنامه فروش خود بگنجانند و به طور دائمی از آنها استفاده کنند درحالی که برخی دیگر،  به این استراتژی ها به چشم یک برنامه موقت نگاه میکنند. اگر شما قصد سرمایه گذاری بلند مدت در یک مدل فروش را دارید، انتخاب ابزارهای درستی که روی آنها سرمایه گذاری میکنید بسیار مهم هستند. اگرچه  ممکن است در ابتدا هزینه های خرید و سرمایه گذاری روی ابزارهایی مانند CRM و ابزارهای هوشمند فروش یا ویدئو کنفرانس ها سنگین به نظر برسند اما باید توجه کنید که این ابزارها، تیم فروش شما را به مراتب قدرتمند تر میکنند.

 

  1. ۷۵ درصد از کارشناسان فروش اظهار کرده اند که مسئولیت جدیدی در محل کار خود برعهده گرفته اند و از این بین، ۶۴ درصد هم گمان میکنند نقش آنها به طور دائمی و حتی پس از پایان پاندمی تغییر میکند.
  2. ۷۸ درصد از مشتریان از شما انتظار حضور در فضای دیجیتال و ارتقا تجربه مشتری از طریق این کانال ها را دارند.​

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping
Open chat
به راهنمایی نیاز دارید؟
سلام
میتونم کمکتون کنم؟