بلاگ

فروش اجتماعی، مفهومی جدید در دنیای فروش

فروش اجتماعی
توسعه فروش / مقالات

فروش اجتماعی، مفهومی جدید در دنیای فروش

تعریف:

فروش اجتماعی، هنر بهره بردن از شبکه های اجتماعی برای شناسایی، ارتباط، درک و پرورش چشم اندازهای فروش است.

بهتر است تعریف social selling را با چیزی که نیست آغاز کنیم: در واقع فروش اجتماعی به این معنا نیست که ما افراد را با پیام های شخصی یا توئیت های زیاد بمباران کنیم، این پیام ها را با عنوان اسپم در دنیای مارکتینگ میشناسیم.در واقع فروش اجتماعی صرفا به معنای دست یافتن به مشتری نیست بلکه به معنای ساختن ارتباط موثر با مشتریان، گوش دادن موثر و به موقع و وارد شدن به مکالمه با آنها در زمان صحیح و پرزنت خودتان است.

خیلی از فروشنده ها، فروش اجتماعی را جایگزین عمل مخوف تماس سرد یا کولد کالینگ برای معرفی میکنند که البته موثر تر نیز هست چون شما در زمان درست در مکان درست حضور خواهید داشت.

نکته مهم: هدف این است که ما به عنوان برطرف کننده نیاز افراد برای رسیدن آنها به زندگی راحت تر درکنار آنها حضور داشته باشیم نه یک فروشگاه آنلاین مزاحم که معمولا آن را نادیده میگیرند.

فروش اجتماعی

۳ دلیل مهم که چرا باید به فروش اجتماعی به عنوان یک کسب و کار توجه کنید:

۱.تیم فروش شما قادر خواهد بود روابط موثر و مستحکمی با مشتریان برقرار کند:

بیاید با ۲ حقیقت روبرو شویم: هیچکسی cold calling را دوست ندارد! و حقیقت دوم اینکه در هرصورت این نوع بازاریابی دیگر موثر هم نیست! ۹۰ درصد تصمیم گیرندگان اعلام میکنند که هرگز به تماس های سرد توجهی نمیکنند! واقعیت هم همین است؛ شما به عنوان یک تصمیم گیرنده تا زمانی که احساس نیاز نکنید به سمت خرید محصول یا خدمت نمیروید. اما با استفاده از ابزارهای social selling، شما قادر خواهید بود افرادی را که درحال صحبت یا کسب اطلاع درباره شما، رقابایتان یا صنعتی که در آن فعالیت میکنید هستند را پیداکنید و با دادن اطلاعات صحیح به آنها، به آرامی ارتباط خود را با آنها بنا کنید تا فرا رسیدن زمان درست.

۲.مشتریان شما هم اکنون درگیر خریدهای اجتماعی هستند

خرید اجتماعی یعنی همانطور که شما از ابزارهای فروش اجتماعی برای دست یافتن به مشتریان وبرقراری ارتباط با آنها استفاده میکنید، افراد هم در دنیای آنلاین به دنبال فروشنده ها یا تامین کننده ها بوده و در واقع همانند شما درحال استفاده از این ابزارها برای گوش دادن هستند تا بهترین آنها را تشخیص دهند پیش از اینکه با هیچکدام از فروشنده ها تماسی حاصل کنند. طبق آمار CEB ، هفتاد و پنج درصد از خریداران B2B  و ۸۴ درصد از مدیران اجرایی از ارتباطات و اطلاعات در شبکه های اجتماعی خود به عنوان یک بخش از زنجیره خرید خود بهره میبرند.

۳.بزرگترین رقبای شما هم اکنون درحال استفاده از این روش هستند

بیشتر متخصصان فروش یا برترین فروشنده ها، در حال استفاده از این روش برای فروش هستند، به خصوص فروشنده های جوان؛ به طوری که برخی از آنها، استفاده از این ابزارها را برای فروش، ضروری و به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از روند فروش موفق خود میدانند. اگر شما هنوز از فروش اجتماعی اسفاده نمیکنند باید بدانید رسیدن شما به گرد پای رقیانتان به زودی برای شما به عنوان یک چالش حیاتی در کسب و کارتان ظهور خواهد کرد.

social selling

  • آمار و ارقام جالب از فروش شبکه های اجتماعی به گزارش هاب اسپات
  1. ۶۵ درصد از فروشندگانی که از شبکه های اجتمای برای فروش استفاده میکنند تمام بخش های پایپ لاین فروش را مطابق با اصول آن طی کرده و تکمیل میکنند.
  2. ۴ نفر از هر ده کارشناس فروش به لطف شبکه های اجتماعی بین ۲ تا ۵ معامله فروش منعقد کرده اند.
  3. نیمی از درآمدها در ۱۴ صنعت معمول شامل نرم افزار، سلامتی و بازاریابی و تبلیغات تحت تاثیر فروش اجتماعی است.
  4. استفاده از ابزارهای فروش اجتماعی میتواند نرخ موفقیت و اندازه معامله را به ترتیب ۵ و ۳۵ درصد افزایش دهد.​

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping
Open chat
به راهنمایی نیاز دارید؟
سلام
میتونم کمکتون کنم؟