بلاگ

چرا در بازاریابی به بازنگری مسیر احتیاج داریم؟

بازنگری
بازاریابی / توسعه کسب و کار

چرا در بازاریابی به بازنگری مسیر احتیاج داریم؟

چرا بازنگری نیاز است؟

دیجیتال مارکتینگ، تولید و انتشار محتوا یک وظیفه خطی نیست و بیشتر شبیه به یک چرخه است که شما باید مرتبا بازگشته و عملکرد خود را بازنگری کنید تا بدین وسیله اشتباهات را اصلاح و از فرصت های موجود جهت رشد استفاده کنید. بنابراین اهمیت بازبینی در این مسیر را هرگز فراموش نکنید.

مقاطع بازنگری

پس از تعیین استراتژی و ارزش های مورد انتظار که تعیین کننده میزان بازگشت سرمایه یا ROI هستند ، شما در مقاطعی نیاز به بازنگری عملکرد خود دارید که به شرح ذیلند:

A/B testing

  • پیش از تعیین یک استراتژی جدید:

قبل از اینکه استراتژی جدیدی را برنامه ریزی و اجرا کنید نیاز به بررسی استراتژی قبلی خود دارید تا نقاط ضعف و قوت آنرا مشخص کنید. برای اینکار شما باید از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس که دیتاهای مفیدی در اختیارتان قرار میدهد استفاده کنید.ضمنا در این مرحله a/b testing را به یاد داشته باشید.A/B testing ترجیحات کاربر و علایق او را مشخص میکند و در دنیای دیجیتال ، ارائه تجربه کاربری موفق یعنی فروش بالاتر و درنتیجه سود بیشتر.

  • حین طراحی و پیاده سازی یک کمپین بازاریابی:

به این بازبینی در اصطلاح optimization یا بهینه سازی گفته میشود. در حین طراحی و اجرای یک کمپین شما باید به طور مداوم، عملکرد خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید مواردی که به اصلاح احتیاج دارند را از قلم نینداخته اید و برای رسیدن به نتیجه ی مدنظر، اصلاحات و بهبود های لازم را پیاده سازی کرده اید. برای مثال هنگامی که شما کمپین ایمیل مارکتینگی را اجرا میکنید اما با open rate یا click rateپایینی روبرو میشوید باید به بررسی دلیل این موضوع پرداخته و به دنیال راه حل باشید.

budgeting

  • برنامه ریزی و تعیین بودجه تبلیغات:

حین برنامه ریزی برای اعلام بودجه موردنیاز شما نیاز دارید کمپین های قبلی را مورد بررسی قرار دهید تا ابزارها، پنل ها و خدمات موردنیازتان را شناسایی و هزینه آنها را برآورد کنید ضمنا باید از بین ابزارهای موجود مبنی بر تجربیات قبلی و دیتاهای موجود ابزارهایی که بازده و کاربرد بهتری داشته اند را برگزینید.

  • هنگامی که به ددلاین خود میرسید:

قاعدتا زمانی که به پایان پروژه و تاریخ تحویل میرسید یکی از کارهایی که باید انجام دهید ارائه گزارش عملکرد کمپین اجرا شده است. شما در این نقطه باید بررسی کنید که آیا به هدف خود رسیده اید یا خیر و اگر موفق به رسیدن به هدف نشده اید دلیل آن چیست!

deadline

چند نکته:

  • هر کسب و کاری باید متناسب با ماهیت و بازار هدف خود و همچنین اهداف مشخص شده از استراتژی های متفاوتی بهره بگیرد و لزوما ابزارها و استراتژی هایی که در کسب و کار دیگر مورد استفاده قرار میگیرند میتوانند مفید نباشند، لذا با بازنگری، شما این امکان را برای خود فراهم میکنید که از استراتژی صحیح استفاده کنید.
  • هدف از بازنگری رسیدن به فرآیند بهینه سازی است، فرآیندی که طی آن شما عملکرد های خود را بهبود بخشیده و بدین وسیله میزان موفقیت خود را بهبود میبخشید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping
Open chat
به راهنمایی نیاز دارید؟
سلام
میتونم کمکتون کنم؟